Постинг
15.05.2008 11:34 -
МУЗИКАТА КАТО ЛЕЧЕБНА ХИПНОЗА
МУЗИКАТА КАТО ЛЕЧЕБНА ХИПНОЗА
С масова хипноза бе открит 41-вият Фестивал за оперно и балетно изкуство в Стара Загора на 11 май, неделя. Такава мощна приливна вълна от професионализъм и вълшебство връхлетя стъписаните хора в залата, че за явлението още дълго ще се говори. Щастливи са 300-те меломани, които имаха възможността да преживеят двата часа на концерта, „изтласкани” от невероятната музика на остров, който съществува само тази вечер! /Интересно как за чудесата човек все не е подготвен, макар и да ги очаква и желае от все сърце./
За главния диригент на Държавна опера-Стара Загора Диан Чобанов в града ни вече се говори като за магьосник. Никой не беше казвал обаче, че Маестрото може да управлява и природни стихии. Оркестърът беше като океан, хорът-като вятър, солистите-като светкавици...Усещането – триизмерно и завладяващо от всички страни. Вълни музика, които се блъскат право в душите, но не боли. Защото са укротени с „обикновена магия”. Диригентът Чобанов е същество, дошло от други времена при нас, в града ни. Някъде там от мирния свят на всецялостното отдаване на любимата професия. Именно с отдаването като магия, Маестрото „опитоми” оркестъра и хипнотизира всички нас в залата.
В първата част на откриването на фестивала бе почетен век от рождението на акад.Марин Големинов с лиричните „Жътва” и „Танц” от балета „Нестинарка”, арии и финал на операта „Ивайло”. Отдаването на музиката, говореща за българската душа, е по-трудно, отколкото да свириш чужди композитори. Защото българската душа е неспокойна, неравноделна, непремерена, неритмична, непримирима и непримирена и все можеш да се спънеш по пътя към разгадаването и. Но оркестърът, хорът и солистите Елена Баръмова и Веселин Стойков успяха да преминат смело и достойно пътя в тази първа част. Да ни разкажат за жътвата и как пеят робините, за надиграването като обяснение в любов, за любовта, подлостта и за Водачът на народа, равен на братята си...Направиха го с вълнение и любов, с отговорност и със светло чувство на благодарност към корените български.
Връзката на стъблото с корена, който го държи бе силна и във втората част на концерта – Симфония №4 на Чайковски. Мотивът „Во поле берёза стояла”. И мужиците с баяните /пицикатото/ . Пред дървените руски къщи в спокойната вечер . Вплетени в абсолютно модерната приказка за объркания човек, който търси себе си в смъртта, но се намира в живота – сред брезичките, от чиито листа прошката звучи като музика.
Симфонията, писана след опита за самоубийство на Чайковски в Москва река през 1874 г. – е силно въздействащо произведение. Екзалтирана в началото като всяка маниакалност и депресивност, тъмна и пълноводна като голямата река, по която се носи опитът му за саморазрушение. После изплува в спасението - в детството и мелодиите му, която галят всеки един от нас по светлата, рехава косица и ни спасяват в любовта.
Оркестърът на Държавна опера-Стара Загора може и да стигне до Карнеги хол /където е дирижирал самият Чайковски/ - с тази сила и страст, с която свири Симфония № 4. Със силата и страстта на природна стихия. Все едно не си в малък провинциален салон, а си на брега на океана в операта на Сидней, Австралия. Отвън бушува океанът. А си на опера като на коронясване - твоето!
Ето това се казва красива хипноза, лечебна и целителна! На добър час на Фестивала!
Уляна Кьосева
С масова хипноза бе открит 41-вият Фестивал за оперно и балетно изкуство в Стара Загора на 11 май, неделя. Такава мощна приливна вълна от професионализъм и вълшебство връхлетя стъписаните хора в залата, че за явлението още дълго ще се говори. Щастливи са 300-те меломани, които имаха възможността да преживеят двата часа на концерта, „изтласкани” от невероятната музика на остров, който съществува само тази вечер! /Интересно как за чудесата човек все не е подготвен, макар и да ги очаква и желае от все сърце./
За главния диригент на Държавна опера-Стара Загора Диан Чобанов в града ни вече се говори като за магьосник. Никой не беше казвал обаче, че Маестрото може да управлява и природни стихии. Оркестърът беше като океан, хорът-като вятър, солистите-като светкавици...Усещането – триизмерно и завладяващо от всички страни. Вълни музика, които се блъскат право в душите, но не боли. Защото са укротени с „обикновена магия”. Диригентът Чобанов е същество, дошло от други времена при нас, в града ни. Някъде там от мирния свят на всецялостното отдаване на любимата професия. Именно с отдаването като магия, Маестрото „опитоми” оркестъра и хипнотизира всички нас в залата.
В първата част на откриването на фестивала бе почетен век от рождението на акад.Марин Големинов с лиричните „Жътва” и „Танц” от балета „Нестинарка”, арии и финал на операта „Ивайло”. Отдаването на музиката, говореща за българската душа, е по-трудно, отколкото да свириш чужди композитори. Защото българската душа е неспокойна, неравноделна, непремерена, неритмична, непримирима и непримирена и все можеш да се спънеш по пътя към разгадаването и. Но оркестърът, хорът и солистите Елена Баръмова и Веселин Стойков успяха да преминат смело и достойно пътя в тази първа част. Да ни разкажат за жътвата и как пеят робините, за надиграването като обяснение в любов, за любовта, подлостта и за Водачът на народа, равен на братята си...Направиха го с вълнение и любов, с отговорност и със светло чувство на благодарност към корените български.
Връзката на стъблото с корена, който го държи бе силна и във втората част на концерта – Симфония №4 на Чайковски. Мотивът „Во поле берёза стояла”. И мужиците с баяните /пицикатото/ . Пред дървените руски къщи в спокойната вечер . Вплетени в абсолютно модерната приказка за объркания човек, който търси себе си в смъртта, но се намира в живота – сред брезичките, от чиито листа прошката звучи като музика.
Симфонията, писана след опита за самоубийство на Чайковски в Москва река през 1874 г. – е силно въздействащо произведение. Екзалтирана в началото като всяка маниакалност и депресивност, тъмна и пълноводна като голямата река, по която се носи опитът му за саморазрушение. После изплува в спасението - в детството и мелодиите му, която галят всеки един от нас по светлата, рехава косица и ни спасяват в любовта.
Оркестърът на Държавна опера-Стара Загора може и да стигне до Карнеги хол /където е дирижирал самият Чайковски/ - с тази сила и страст, с която свири Симфония № 4. Със силата и страстта на природна стихия. Все едно не си в малък провинциален салон, а си на брега на океана в операта на Сидней, Австралия. Отвън бушува океанът. А си на опера като на коронясване - твоето!
Ето това се казва красива хипноза, лечебна и целителна! На добър час на Фестивала!
Уляна Кьосева
музиката е невероятно зареждаща енергия...
осъзнах, че обожавам музиката им
Младите звезди гарантират вечен живот на...
осъзнах, че обожавам музиката им
Младите звезди гарантират вечен живот на...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари